3 Cara Membina Senarai E-mel Menggunakan Kaedah Percuma
Senarai e-mel ialah salah satu aset terpenting yang boleh anda bina untuk mengembangkan bisnes online anda dengan cepat. Jika anda ingin membina senarai e-mel, anda boleh pertimbangkan untuk membuat iklan berbayar. Walau bagaimanapun, jika anda belum mempunyai budget untuk itu, baca post kali ini untuk mula membina senarai database prospek anda.
1. Buat hadiah (gift) hebat yang anda tahu pengunjung web atau blog anda pasti akan suka
Tiada siapa yang akan memberi anda alamat e-mel mereka sewenang-wenangnya jika semua yang mereka dapat sebagai pertukaran adalah e-mel "hello". Anda perlu memberi mereka sesuatu yang sangat berharga, jadi lebih mudah bagi mereka untuk menaip alamat e-mel mereka pada borang yang anda sertakan di dalam landing page anda. Anda tidak perlu menulis eBook 5,000 perkataan untuk digunakan sebagai hadiah. Jika anda menjual sesuatu, anda boleh menggunakan kod diskaun atau mungkin juga tempoh percubaan 7 hari percuma sebagai hadiah anda.
2. Promosikan hadiah anda di saluran media sosial
Jika anda mempunyai akauan media sosial seperti facebook, instagram dan twitter, anda boleh mengumumkan tawaran anda kepada pengikut anda. Tulis siaran anda sedemikian rupa sehingga pengikut (fans) anda akan berasa terdorong untuk mendaftar ke dalam senarai database anda.
Jadikan tawaran anda begitu menarik sehinggakan mereka berasa sedih jika terlepas tawaran itu. Kemudian minta mereka juga berkongsi siaran anda dengan rakan mereka supaya mereka boleh mendapat manfaat daripada hadiah "lead magnet" anda. Anda juga boleh cuba menambah insentif untuk mereka yang berjaya merujuk rakan mereka untuk menyertai senarai anda!
3. Jadikan borang pendaftaran hadiah anda sesuatu yang menarik
Tidak kira jika anda membuat hadiah percuma yang paling menakjubkan untuk pelanggan e-mel anda dan mempromosikannya secara besar-besaran di media sosial jika mereka tidak dapat melihat borang opt-in anda di tapak web anda! Letakkan borang opt-in anda di tempat seperti di bar sisi tapak web anda, header atau fotter web atau blogi anda, halaman tentang anda, dalam catatan blog anda dan banyak tempat lain.
Pastikan borang opt-in anda menonjol. Jangan jadikan ia borang biasa-biasa sahaja dengan web anda kerana ia akan menjadikan ia hampir tidak kelihatan kepada pelawat anda. Jangan buat mereka mencarinya. Jika anda mahu orang ramai mendaftar, anda perlu menunjukkan kepada mereka tempat mereka perlu mendaftar dengan jelas.
Sebagai contoh di dalam web Nexgen139 saya menggunakan borang opt-in dengan jelas dan memberitahu pengunjung di mana mereka sepatutnya membuat pendaftaran. Anda boleh klik di sini untuk melihat web nexgen139
0 Comments